לוגו עם המילים אדריה בעברית.

עבודות בטונים גישור ופורטלים

עבודות בטונים

הבטון הינו תחום מרכזי בהנדסה אזרחית. בטון הוא חומר בנייה עיקרי הנמצא בשימוש נרחב בתעשיית התשתיות והבנייה. יתרונות הבטון כחומר בנייה הן העמידות שלו בלחיצה, במתחים ובשינויי טמפרטורה, יחד עם יכולתו ליצור מבנים מורכבים ומותאמים אישית. ישנן שתי טכניקות עיקריות בשימוש עם בטון: בטון טרי ובטון טרומי.

בטון טרומי

בעבודות בטון טרי, מגיעים מערבלי בטון ויוצקים את הבטון ישירות בשטח היעד. זהו התהליך הנפוץ ביותר והמרכזי בבנייה של מבנים, קירות, יסודות ועוד. בטון טרי מאפשר גמישות גבוהה בתהליכי הבנייה. ניתן להתאים את הבטון לצורך מסוים באמצעות שינוי פרמטרים כגון כמות המים בתערובת, יחסי התערובת וסוג השימוש.


יתרונות הבטון הטרי:
– יכולת להתמודד עם תנאי אקלים: יציקת הבטון בשטח מאפשרת להתמודד עם תנאי אקלים שונים (קיץ /חורף).
– תכונת הנזילות של בטון טרי מאפשרת יישום בכל תוואי שטח ובכל אזור.

בטון טרי

בעבודות בטון טרומי, מתכננים מראש אלמנטים מוכנים, כגון: תקרות טרומיות, אלמנטים של גשר וקורות. לאחר מכן מובילים אותם לאתר הבנייה ומציבים אותם במקום. בשלב זה האלמנטים כבר התקשו ומוכנים לשימוש.


יתרונות הבטון הטרומי:
– מהירות הביצוע – ייצור אלמנטים מראש חוסך את זמן העבודה בשטח ואת זמן ההתקשות.
– איכות וטיב מוצר: אלמנטים טרומיים מבוצעים במפעל, בבקרה מיטבית ובאיכות גבוהה, ע”פ הנחיות המתכנן.
– יכולת הקמה מהירה: בעבודות בטון טרומי אלמנטים מוכנים מובלים לאתר הבנייה ומותקנים במהירות וביעילות, דבר המאפשר חיסכון בזמן ובמשאבים בתהליך הבנייה.

בניית גשרים

מבט אווירי של אתר בנייה עם מנוף בתהליך הרכבת הגשר

בניית גשרים הינו תהליך מורכב המצריך דיוק רב ותכנון מוקדם. תחום זה מתחלק לשתי אפשרויות: יציקת גשרים באתר הבנייה והובלת גשרים טרומיים לשטח. בשיטות הללו יש לשים דגש על בטיחות, איכות החומרים, תהליך הייצור ותקשורת מלאה בין כל הצוותים המעורבים. בכל שלבי התהליך יש לבצע בדיקות חוזרות כדי לוודא שהגשר עומד בכל הדרישות המקצועיות, העומסים והבטיחות.

יציקת גשרים בשטח

כשמדובר ביציקת גשרים באתר, התהליך כולל שני שלבים עיקריים:
שלב ראשון: הכנת קרקע, תשתיות, קידוח ויציקת הניצבים שהינם הביסוס של הגשר.
בשלב שני: הכנת הטפסנות למבנה הגשר, סידור הברזל ויציקת הגשר.

גשרים טרומים - הכנה מראש והובלה לשטח

בשיטה זו, חלקים של הגשר מיוצרים מראש במפעל או במתחם בנייה סמוך ולאחר מכן מועברים לאתר הבנייה ומורכבים במקום.

בשלב הראשון, מתכננים ומייצרים את כל חלקי הגשר במפעל. שלב זה כולל ייצור האלמנטים הטרומיים, אשפרה (הרטבה במים) והמתנה להתקשות. במהלך השלבים הללו נציגי החברה ונציגי המתכנן מגיעים למפעל, באופן תדיר, כדי לוודא שכל השלבים מתבצעים על פי התוכנית והמפרטים.

בשלב השני, אנו מובילים את כל חלקי הגשר המוכנים מהמפעל לאתר הבנייה. לשם כך יש לנו צי הובלות המותאם לצרכים מעין אלו. בנוסף יש ברשותנו מנופים ומכונות כבדות, שיכולות לשאת את המשקל של החלקים השונים. לאחר הגעתם לאתר הבנייה, מתחיל תהליך הרכבת הגשר בצורה זהירה, בטוחה ומדויקת.
במשך כל התהליך, חשוב לבצע בדיקות בטיחות ואיכות, כגון בדיקות מאמץ, קושי ועמידות לקורוזיה. כמו כן, יש לשמור על תקשורת טובה בין כל הצוותים המעורבים בתהליך בניית הגשר, כולל מהנדסים, קבלנים, צוותי הבנייה והרשויות המקומיות. התקשורת תקל על עמידה בלוח זמנים מדויק, בהתאמת ציפיות ובהבנה משולבת של הדרישות הטכניות והבטיחותיות של הפרויקט.

פורטלים

מהו מבנה ה"פורטל" ועל איזה צורך הוא עונה

מבנה תת קרקעי המשמש כמעבר בין יחידות תת קרקעיות או בין מפלס הקרקע ליחידה תת קרקעית. ריבוי המבנים התת קרקעיים וריבוי הכניסות והיציאות מעלה צורך לחבר את החניונים השונים ובכך להקל על באי החניון לצאת במגוון יציאות ולרחובות שונים ולהקטין בכך את העומס בכבישים העיליים. 

ביצוע פורטל מתחלק לשתי שיטות: 

שיטה ראשונה – ביצוע הפורטל במפלס המקורי על ידי חפירה ויציקת הפורטל. 

שיטה שניה – ביצוע הפורטל מתחת לפני הקרקע. שיטה זאת הינה מורכבת יותר ודורשת עבודות מנהור, השפלת מי תהום וניטור של המסעות העליונות משקיעות. 

רואים את הפורטל המקשר בין המבנה לחניה הסמוכה

פרויקטים

צילום אוירי של פרויקט גלילות. רואים בתמונה את הבניין החדש ואת הפורטל

גלילות

הקמת מערכת כבישים ותשתיות מתקדמות בשטח גדול המשתרע ע”פ כ- 200 דונם בפרויקט מתחם “מגדל ביג”. התשתיות הללו יעניקו לתושבים ולמבקרים באזור חוויית נסיעה ותחבורה יעילה, נוחה  ומתקדמת יותר. העבודות כוללות בניית פורטלים וכניסה לחניונים של המגדל, שיספקו לתושבים ולמבקרים...

המשך
פועלי בניין עובדים באתר בנייה. 3 משאיות בטון, שופל ומכונת קידוח. ברקע רועים עגורן בעבודה

תל השומר – שיבא

הצורך הנהלת בית החולים שיבא – תל השומר הגיעה למסקנה שיש צורך למצוא פתרון לשתי מצוקות המקשות על בית החולים להתרחב ולתת שירות איכותי יותר למטופלים ולמבקרים השונים: מצוקת מקומות החניה הכנת מזון בכמויות גדולות יותר וחלוקה יעילה ומהירה במחלקות...

המשך
מבט אווירי של מגרש חניה ליד האוקיינוס.

יפו – קיר ים

מטרת הפרויקט: הגנה על הטיילת, הים והחניון הדרומי של נמל יפו. אורכו של קיר הים הינו 240 מטר. הקיר תוכנן ומבוצע באלמנטים טרומיים של חברת “וולפמן”. אורכו של כל אלמנט הינו 2.4 מטר, סה”כ כ-120 אלמנטים. נדרשה עבודת פילוס של...

המשך

עבודות נוספות במרחב העירוני