לוגו עם המילים אדריה בעברית.

עבודות פיתוח, אספלטים גינון ותאורה

עבודות פיתוח

בשלב הפיתוח אנו נכין את השטח לצורכי התעשייה, המסחר והמגורים אשר הוגדרו מראש. אנו נבצע את הפיתוח על פי העקרונות המנחים הבאים:

פיתוח והנחת תשתיות יעילה, מהירה ואפקטיבית הם חלק בלתי נפרד מהפיתוח, וחיוניים לכך שהמיזם יוכל לפעול באופן מלא ויעיל עם עמידה בלוחות זמנים ובדיקה מתמדת מול הגדרות הפיתוח שהוצבו בתחילת התהליך. הפיתוח כולל את התשתיות: ביוב, מים, תקשורת, תאורה, חשמל, מדרכות, קירות תמך ועוד.

שיתוף פעולה הדוק עם הרשויות לצורך עמידה ביעדי הפיתוח. חשוב לתכנן ולבצע את העבודות בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות והארגונים המקצועיים המעורבים.

פיתוח לצד שמירה על סביבה ירוקה ובטוחה למשתמשים ולטבע. יש לקחת בחשבון גם את הצרכים הסביבתיים ולבצע את העבודות באופן המפחית למינימום האפשרי את הפגיעה בסביבה. כך לדוגמה, ניתן להשתמש בחומרים ידידותיים לסביבה, לתכנן מערכות לחידוש מים, תאורת סולארית ושימוש במגוון רחב של טכנולוגיות סביבתיות ויעילות על מנת להפחית את השפעת הפיתוח על הסביבה.

החברה מחויבת להוציא אישורים סטטוטוריים מכל הגופים בתחום התשתיות, כגון: חברת חשמל, סלקום, הוט, מקורות, תש״ן, קצא”א, בזק וכדומה. בכל ביצוע של פרויקט תשתיות יש לבצע הליך מסודר של פניה לגופים הללו וקבלת פירוט של כל מגבלות התשתיות שלהם הנוגעות לפרויקט שעובר בשטח. בדרך כלל הגוף המתכנן את הפרויקט, דהיינו – הרשות המקומית או משרדי הממשלה – כבר בשלב התכנון מבצעים את התיאום הראשוני מול בעלי התשתיות הסטטוטוריים, מקבלים מהם את הנתונים על המערכות שלהם והמגבלות העתידיות ובהתבסס על כך, מבצעים את התכנון העתידי.

אספלטים

סלילת האספלט היא תהליך הדורש תכנון ויישום יסודי. חשוב להתאים לשטח ולייעודו את סוג האספלט, רמת דחיסותו ועובי המיסעה. יש לבצע את הסלילה באמצעות ציוד, מכבשים ומכונות פיזור ייעודיות, כך נבטיח שהסלילה תהיה מוצלחת ושימושית לאורך זמן ובנוסף הכבישים ישמרו על עמידותם ויחזיקו שנים רבות.

מבט אווירי של דחיסת הכביש ואידוקו.

סלילת הכביש

בתום בניית מבנה המיסעה, מתחילים בסלילת האספלט. לאחר מזיגה/שפיכה/יציקת האספלט על גבי מבנה המיסעה, מתחילים בתהליך האידוק ודחיסת האספלט הנעשה באמצעות מכונות מסיביות לדחיסת האספלט. יש חשיבות רבה לרמת הדחיסות ולכן שלב זה אורך זמן והינו קריטי.

מבט אווירי של אתר בנייה בפאתי העיר אשקלון.

מהו מבנה המיסעה?

מבנה המיסעה הינו מבנה אלסטי המותאם לצורך קבלת כל התזוזות של האספלט והשינויים החלים כתוצאה ממשקל הרכבים והמשתמשים בדרך. המבנה מספק בסיס אחיד לאספלט והוא עשוי להכיל שכבות של חומרים כגון סיבי פחמן. עובי מבנה המיסעה יכול להשתנות, אך בדרך כלל הוא ינוע בין שכיבה מינימלית של 20 ס”מ ועד מעל למטר וחצי.

מכונה לסלילת אספלט באמצע העבודה

ההכנה, המבנה וסלילת האספלט

טרם סלילת האספלט יש צורך במספר פעולות להכנת הקרקע, כגון: שיטוח והשלמת תוואי הקרקע, ניקוזים והנחת תשתיות. לאחר עבודת ההכנה, מתחילים במלאכת בניית מבנה המיסעה של האספלט.

מבט אווירי של כביש ריק מול בניינים גבוהים.

מהו אספלט ולאיזה צורך הוא עונה?

אספלט הוא חומר סלילה חשוב ביישום של מגוון רחב של מבני תעשייה ותחבורה. האספלטים משמשים לכבישים עירוניים, כבישים בינעירוניים, סלילת מדרכות. כל סוג אספלט עומד בדרישות שונות ומותאם למטרתו הספציפית, לתנאי האקלים והשימוש הייעודי הצפוי בו.

תאורה

התאורה במרחב העירוני והבינעירוני מהווה גורם מרכזי ביצירת סביבה יעילה ובטוחה לתושבים ולמשתמשי הדרך. התאורה משפיעה באופן משמעותי על האסתטיקה של העיר, על הבטיחות הציבורית ועל תחושת הביטחון הכללית.

שלבי התקנת התאורה
תכנון: תכנון תאורת המרחב העירוני והבינעירוני כולל את זיהוי האזורים הציבוריים המרכזיים שידרשו לתאורה, כגון רחובות עיקריים, פארקים, כיכרות ומעברי חציה. יש צורך גם לתכנן את עוצמת התאורה, החיבור אל מערכת החשמל, שימוש בטכנולוגיות סולאריות ועוד.

 
התקנת התשתיות: לאחר התכנון, יש להתקין את התשתיות הדרושות, הכוללות את התקנת עמודי התאורה במיקומים אסטרטגיים, השלמת מערכת הכבלים החשמליים והחיבור למקורות הכוח.

בחירת טכנולוגיה: עלינו לבחור בסוג התאורה המתאים לכל אזור וייעוד, כדוגמת תאורה ציבורית באמצעות עמודי תאורת רחוב, תאורה פלורסנטית או LED (נורות LED יעילות מבחינת אנרגיה, חסכוניות ועמידות במיוחד ויכולות להבטיח תאורה איכותית וברורה בעלות צריכת חשמל נמוכה).

ניהול ותחזוקה: לאחר התקנת התאורה, יש צורך בניהול ותחזוקה תקינים על מנת להבטיח את פעילותה המתמידה ואת יעילותה. התחזוקה כוללת בדיקות תקופתיות ותיקונים מיידיים של תקלות ובעיות במערכת התאורה. ניהול נכון יכול לסייע בחסכון באנרגיה, בעלות ובתפעול אופטימלי של התאורה.

גינון

תכנון תשתיות גינון, עיצוב ושתילת עצים המשתלבים בתהליך מתוך מטרה ליצור מרחב ירוק יפהפה ופונקציונלי.

להלן מספר שלבים עיקריים בתהליך:

אבחון וניתוח: בשלב הראשון עלינו לבחון את האזור המבוקש ולנתח את תנאי הסביבה – בדיקת האדמה, תנאי האקלים, רמות השמש והצל, תנודות הטמפרטורה ותנאי האוויר הכלליים. בנוסף, חשוב לזהות את הצרכים המיוחדים של המקום והמשתמשים, כגון מטרות המרחב, תכנון השימוש, גישה לקהל ועוד.

תכנון ועיצוב: לאחר האבחון והניתוח, נכנסים לשלב התכנון והעיצוב. בשלב זה, יש לקבוע את קו העיצוב המרכזי ולהגדיר את האזורים השונים במרחב הגינון, כולל פרספקטיבות, מערכות דרכים, מסלולים, מגרשי משחק ואזורי ישיבה.

בחירת צמחיה ועצים: לאחר התכנון העיצובי, יש לבחון את הצמחייה והעצים שנבחרו לפרויקט. חשוב לשקול מאפיינים כמו גובה, צורה, גידול, פריחה ופרי והתאמה לאקלים המקומי.
תהליך שתילה: לאחר שהצמחייה והעצים נבחרו, יש לקבוע את מיקומם המדויק במרחב הגינון. יש להתחיל בתהליך השתילה של הצמחים, כולל חפירת הבורות בקרקע, הכנת גידולים ושתילת הצמחים בתוכם. חשוב להבטיח שהצמחים ישתלבו בצורה תקינה עם הסביבה הקיימת ויתפקדו כחלק מהעיצוב ויותאמו לקו העיצובי הכללי.

תשתית מים, ניהול ותחזוקה: לאחר השתילה, יש לחבר את תשתיות המים אל מחשבי ההשקיה ולהתחיל בתהליך התחזוקה והטיפוח של הצמחים והעצים, כולל השקיה, גידול וגיזום, כריתת ענפים מיותרים, טיפול במחלות ומזיקים ותחזוקה כללית של הצמחייה והמרחב הגינוני.

פרויקטים

מבט אווירי של אתר בנייה ליד האוקיינוס.

אשכול – שדה דב

התוכניות להקמת שכונות מגורים יוקרתיות בתל אביב החדשה נכנסות לשלב הבא של הפיתוח העירוני – במתחם שדה דב הישן. התוכניות כוללות ביצוע תשתיות מלאות, כגון: עבודות עפר, כבישים, מים, ביוב, ניקוז, מערכת פסולת פניאומטית, חשמל, גינון ואספלט עבור 4,800 יחידות...

המשך
צילום אוירי של פרויקט גלילות. רואים בתמונה את הבניין החדש ואת הפורטל

גלילות

הקמת מערכת כבישים ותשתיות מתקדמות בשטח גדול המשתרע ע”פ כ- 200 דונם בפרויקט מתחם “מגדל ביג”. התשתיות הללו יעניקו לתושבים ולמבקרים באזור חוויית נסיעה ותחבורה יעילה, נוחה  ומתקדמת יותר. העבודות כוללות בניית פורטלים וכניסה לחניונים של המגדל, שיספקו לתושבים ולמבקרים...

המשך
מבט אווירי של דיונת חול בחוף תל ברוך בעבודות הקמת חיזוק המדרון ובניית קיר הים.

מצוקי תל ברוך ת”א

הרקע מכרז לשיקום וחיזוק מדרונות וביצוע שוברי גלים. הפרויקט מבוצע עבור עיריית ת”א כחלק ממכרז שהחברה הינה הזכיינית בו במשך 4 שנים. במסגרת עבודה זאת, קרן היסודות ביצעה קיר ים לחיזוק מצוק תל ברוך (תב״ע 3700) אשר משמש כדיפון ימי...

המשך
מבט אווירי של ערימת עפר גדולה.

הר הפסולת אור יהודה

החברה לשירותי איכות הסביבה, בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה הציבו בפנינו את אתגר שיקום הר הפסולת – ההר בן עשרות השנים, אשר הכיל מעל 500 אלף טון פסולת, אדמה והטמנה פיראטית. תהליך השיקום לווה על ידי יועץ סביבתי והמשרד...

המשך
צילום אוירי של שטח ההרחבה באינטל, רואים את הצירים הראשיים ואת כל המכונות והכלים בעבודתם

הרחבת מפעל אינטל

מטרת הפרויקט פרויקט ענק של עבודות ביסוס להקמת שני מבני מעבדה ושני מבני ייצור לשם הרחבת המפעל של אינטל באזור לכיש, קריית גת. לוחות זמנים לוח זמנים קצר ומאתגר במיוחד וכולל עבודות לילה במשמרות של 24/5. אתגרים בפרויקט עבודה בתקנים...

המשך

עבודות נוספות במרחב העירוני